Stikkontakt Med USB

Farvel til indviklede kabler: Kreativ kabelhåndtering til kontoret

Vi kender det alle sammen: Kablerne er endnu engang indviklede – og det tager lang tid at få styr på hele denne redelighed! Og der går desværre ikke længe, før denne redningsaktion af indviklede kabler skal startes forfra igen. Særligt kan det være en udfordring på et kontor, idet mængden af kabler er ekstrem! Vi bruger nemlig en masse forskelligt IT udstyr, og alt sammen har brug for strømforsyning op opladere for at fungere.

Yderligere kan rod – såsom kabel-rod – have en forstyrrende og negativ effekt på os. Det er ikke just sådan et miljø, man ønsker sig på kontoret! Rod er visuel støj og kan desværre have en indirekte effekt på den individuelle medarbejders stressniveau. Derfor bør du læse med nedenfor, hvor vi giver dig nogle tips til, hvordan du kommer kabel-rodet til livs.

Brug strips: Samlede kabler giver ro i sjælen

Hvis man har mange kabler tilsluttet til sit IT – og ikke blot en enkelt dockingstation – kan man bruge strips til at folde og samle kablerne. Ofte bliver kablerne nemlig rodede, fordi de er længere, end de behøver at være. Når de er ekstra lange, er der større chance for, at de vikler sig ind i andre kabler. Sørg derfor for, at kablerne bliver holdt kortere ved at folde kablet og fastgøre disse fold med strips!

Hvis alle kablerne bliver foldet og holdt foldet med strips, vil I uden tvivl opleve, at rodet virker mindre voldsomt på kontoret. Og de kabler, som stadig kan ses, ser pæne og foldede ud! Hvis I ikke har strips ved hånden, kan I også sagtens gøre brug af elastikker. Strips er blot foretrukket af mange, idet de holder bedre og i længere tid. Elastikker kan blive møre og gå i stykker – og så kan man starte forfra med at folde kablerne og redde dem ud af hinanden.

Kabelboks: Til et rent look uden synlige kabler

Kabelbokse er også en populær idé – både på kontorer og i private hjem. Det er nemt at gemme kablerne væk i en boks, og særligt er disse kabelbokse med til at gøre rummet mere æstetisk. For at bruge en kabelboks, skal mange af kablerne dog være i samme hjørne eller område. Ellers skal man købe sig en kabelboks til hvert enkelt kabel, hvilket hurtigt kan blive til mange kabelbokse – især på et kontor.

Disse kabelbokse kan fås i mange farver og størrelser, hvilket gør dem ideelle til mange forskellige situationer! Hold eventuelt ledningerne i orden i kabelboksene med strips, så der ikke bliver et uoverskueligt kabel-rod i kabelboksen.

Farvel til indviklede kabler